Velvet Acid Christ – The Art of Breaking Apart – Musikanmeldelse

Mange VAC-fans går eller har hørt dette album og tænkt, hvad fanden? Det gjorde jeg, men giv det en chance; du vil opdage et fantastisk album. Hvad Bryan Erickson har gjort er blasfemi for nogle industrielle fans, han skabte et album, der indeholder akustiske instrumenter – inkorporerer dem i en lignende VAC-lyd, som vi alle kender og elsker. Hvis du er en hardcore synth-junkie, skal du spille den en gang og blive chokeret og frastødt! Lyt til det igen. Selv den hadefulde akustiske cyborg i de raske industrielle fans hjerter finder noget at sætte pris på i dette album. Blandingen af ​​akustiske og elektroniske spor, inklusive spor, hvor de to blandes, fungerer godt uden at forstyrre albumets strømning.

Art of Breaking Apart åbner med et typisk VAC-dansegulv Tripped out, før det akustiske element midlertidigt blev introduceret i Vaporized. Bestemt et af de stærkeste spor på albummet, Vaporized følger VACs gennemprøvede EBM / industrielle sporstruktur, hvilket fører til, at den enkle guitarriff bliver gentagne. I sidste ende er fordampet et glemmeligt spor. Heldigvis påbegynder Black Rainbows et bedre akustisk spor. Med lyd, der minder om The Cure, kan mange ældre lyttere blive ramt af nostalgi for de gamle dage, hvor scenen var mere end bare en skønhedskonkurrence.

Phucked Up Preak er et tilbagekald til tidligere VAC, specifikt Phucking Preak-sporet, med den massive inkludering af prøver fra filmen “Se7en”. Mærkeligt nok er dette ikke albumets højdepunkter for mig. Mens Phucking Preak er et fantastisk spor, er albumtitlen mit valg. Ned temp, lækker akustisk guitarmåler peget på ved opkaldet fra sin elektrificerede bror, humørfyldte pads, summende 80’ers-inspireret bas, melankolsk vokal og sangtekster tager VACs akustiske retning til et nyt niveau.

Selvom Erikson siger, at han med dette album ikke forsøger at udfylde hullerne i scenen, men hvad dette album effektivt gør, er at indbringe old skoolgoths og electro-junkies. For dem af jer, der ikke er i branchen eller ikke har haft en chance for at prøve det, er dette album et godt sted at starte.

The Art Of Breaking Apart er let et af mine bedste album i 2009.