Musical review – Quick Change World, af Ric Ocasek

Ric Ocaseks Quick Change World (1993) er en af ​​hans bedste musik nogensinde. Dette er en meget vigtig erklæring, fordi Ric Ocasek har skabt en masse musik i sin levetid – flertallet fremragende. Denne CD er et perfekt eksempel på dedikeret musikalsk talent, defineret af kunstnerens tilsyneladende og reelle behov for at skabe, uanset om han er rost af publikum eller ej. Jeg har altid været forbløffet over kvaliteten af ​​Rics ‘solo-arbejde og den relative mangel på luftdækning, han stødte på. Meget af The Cars-bandets musik spilles stadig, og det faktum, at Ric Ocaseks ‘solo-arbejde fik noget ret kort, gjorde mig opmærksom på mange ting, især denne. : radioen lader meget tilbage at ønske og har altid gjort. En yderligere grund til at elske Internettet.

Så. Hvad hr. Ocasek angår, sker musikken bare, og ikke kun foregår denne proces, Rics ‘musik udvikler sig også bedre og bedre. I modsætning til mange ældre musikere, der prøver at komme tilbage, er det sikkert at sige, at Ric Ocasek aldrig har forladt os, og for dem, der er heldige nok til at være opmærksomme på denne kendsgerning, siger jeg løb, gør det ikke ikke gå og få hurtig skift verden ASAP. Jeg ville blive overrasket, hvis du ikke allerede har gjort det.

Det er dejligt at være en Ric Ocasek-fan, fordi du aldrig bliver skuffet.

Meget, hvis ikke al The Cars ‘musik faktisk var Ric Ocaseks lyd, så mange nye lyttere til de fleste af Rics’ solo-arbejde finder de to ikke skelne mellem, og selvfølgelig kan de tilgives. Quick Change World ligner meget et nyt Cars-album for dem, der hører det for første gang, og flere mennesker, jeg har diskuteret cd’en med, er enige med den ene undtagelse, at kompositionerne er endnu mere udviklede end musikken fra The Cars. , hvis sådan en ting er mulig. I modsætning til nogle strenge afvigelser, der fandt sted på cd’er som Beatitude og adskillige andre af hans solo-værker, synes QCW at være en raffinement og udvikling par excellence på den karakteristiske og signaturmusik af denne talentfulde karakter, Ric Ocasek.

Fra Riding Shotgun (min favorit) med hans stadig markante vokal og mere udviklede musiklyde (guitararbejderklipper) til den fantastiske Hopped Up (bilbil har en rød bil rød … kom ud – tag det ud på gaden, tag det til stjernerne … Jeg er en rigtig live feed), Quick Change World-cd’en er meget lyttebar og må ikke gå glip af.

1. “Oversigt”

2. “Giv ikke slip”

3. “Vanskelige tider”