Los Able Minded Poets Music Review

Dette album har en rigtig god old school, live vibe. Han har hornene, der minder mig om Berkeley i begyndelsen af ​​80’erne. Han har den mandlige / kvindelige stemmeduet, der fører hele vejen igennem. Der er lortpolitik kombineret med de resterende positive / banged up og åbenlyse tekster, der er tidløse i Californien rock and roll. Dette album bevæger dig. Det har sine øjeblikke af gnistre og nedbrud. Det har den omgivende live action med klip af dramaer og interviews, der fanger din opmærksomhed. Det går ind og ud af fortællingen. Et par stykker åben mikrofon. Han har tarm, der gør dig. Min yndlingsdel af albummet er, at det fanger din opmærksomhed med sin lyd udformet i harmoni med den gamle californiske lyd, som om den kunne være kommet fra Oakland eller Berkeley i ’71. Men det er fra Ocean Beach i San Diego. Trommer og vokal er i blandingen. De andre instrumenter ligger bag og understøtter vokalmønstre og historier. En solo guitar med tunge effekter, skøre horn, samplede buslyde, den slags underjordiske orgellyd, der egner sig til forkyndelse, ofte er det en instrumentstemme, der bliver bedre med trommer og stemme. Nas spytter / knurrer historierne med en moden stemme, der giver ordet æren. Og hun synger i et lakonisk følelsesmæssigt hyl, der deltager med Nas og ordsprog.

Californien handler om frihed, kampen for friheder og historien om de californiske krigere. Albumets ord og samvittighed får betydning. Ordene understøtter den hårde, hårdtarbejdende venstre. Den slags arbejde, som retten ikke kalder arbejde. Den slags arbejde, der er i OB-gruppen. Samlet set er dette album meget behageligt. Musikken og atmosfæren er god om morgenen, der er meget gode lytningsmomenter, og det passer godt til dette andet album fra gruppen. Ring til din fortid til minde om Californien i de sidste 60 år. Alt går godt her. Sådan kører vi.

San Diego Blog er en online ressource til live musik anmeldelser, cd anmeldelser, musiknyheder & funktioner.