Lords of Chaos – The Bloody Rise of the Satanic Metal Underground Book Review

Jeg købte denne bog for et par måneder siden og formåede at afslutte den et par dage efter at have købt den. Det var en intens læsning, men generelt god, selvom tilgangen, skrivestilen var ret akademisk, nødvendig fra mit synspunkt til en bog, der krønikede den mest berygtede musik i verden siden træning af hexacord-systemet af Guido d’Arezzo, som stimulerede opdagelsen af ​​sataniske akkorder (diabolus in musica) i det 18. århundrede, for at blive taget alvorligt. Den musik, de kalder Black Metal. Det tager luft at få folk til at tage bogen alvorligt.

Jeg har lyttet til denne slags musik siden folkeskolen, og den der var ansvarlig for at introducere mig til denne musik, var ikke en ven af ​​mig eller ældre slægtninge, men en lokal malaysisk tabloid. Stadig intakt i min skumle hukommelse blev jeg ganske betaget af denne djævelsk musik gennem en artikel i denne særlige tabloid, der lavede en 2-siders særlig rapport om emnet med seje billeder og bandlogoer. De listede endda alle disse såkaldte sataniske rockbånd til min reference uden problemer. Og det var i 1995, hvis hukommelsen tjener.

Jeg var meget nysgerrig og meget nysgerrig. Det var som en kæmpe hvirvelvind, der sugede ind i mig, og der var ingen måde for mig at undslippe denne spændende vanvid af sorg, overherredømme og ekstrem aggression. Jeg er nødt til at prøve dette, siger jeg til mig selv. Det tog mig ikke mere end 5 sekunder at konvertere fra nørd til metal og hard rock nørd. Stadig en nørd, men en anden slags nørd. Det tog mig kun den følgende uge at købe min første plade. Tal om ultra indflydelsesrig. Siden da har jeg været en dedikeret fan og ivrig lytter. Jeg lever lykkeligt nogensinde og mit liv har aldrig været det samme.

Nok om mit metaleventyr, og lad os se denne bog. Orienteringen af ​​denne bog var ret akademisk, læsningen var ret dyb, begivenhedsrig og oftest ret trættende, da forfatterne udvidede deres undersøgelsesfelt ud over musikken og hans miniaturecirkel. Dette inkluderer udlændinge, der er direkte involveret i den sataniske scene. Således giver læseren mere detaljerede fakta fra forskellige vinkler og forskellige vinkler.

Selv om der er flere generelle spørgsmål, der er dækket og diskuteret af forfatterne, kan jeg se, at årsagen til udgivelsen af ​​denne bog mere var at udnytte berygtelsen af ​​den norske Black Metal-scene, fødestedet for det, der blev kaldt den anden bølge af Black Metal (Mayhem, Burzum, Dark Throne, Immortal, Emperor, Enslaved er alle norske bands). Et stykke sider blev viet til hendes tidlige dage, magtkampen, selvmord, mord og afbrænding af kirker, som alle fandt sted i Norge. Hvis du ikke vidste det, var Black Metal engang Norges største eksport. Norske Grammy-nominerede black metal-bands er helt normale der. Jeg ville elske at se den slags åbenhed her.

To af de vigtigste personligheder, der var meget indflydelsesrige i begyndelsen af ​​satanisk black metal i Norge, Oysten Aarseth alias Euronymous og Varg Vikernes alias Count Grishnackh, blev behandlet tungt i et af dets kapitler. Ud over at tale om historien eller den tidlige udvikling af Black Metal-lyden indeholder bogen også interviews med, hvem der er hvem fra scenen (de berygtede medlemmer af den indre cirkel. Black Metal-mafiaen som pressen kaldte det. Norsk) og ganske detaljeret om indflydelse af musik rundt om i verden.

Det er en god læsning, stærkt anbefalet til dem, der virkelig ønsker at dykke ned i musikken at dømme efter dens omslag, da Malaysia (altid) havde sin andel af kontroverser (kendt af verden, selv Ian Christe nævnte karakteren kurator for Malaysia (i sin bog, Sound of the Beast. Måske lever vi i træer) angående denne meget utålelige form for underholdning (ja, underholdning. Uacceptabel men stadig underholdning).