Alfred’s Kid’s Guitar Course – Boganmeldelse

At lære et barn at spille guitar er en anden udfordring for enhver guitarlærer. Ofte skal en guitarlærer udvikle en slags metode, der passer til deres unge studerende. En god guitar-træningsbog specielt designet til børn vil helt sikkert være til stor hjælp i denne situation, og især en bog er “Alfreds børnes guitarundervisning”, så lad os se, hvad denne bog har at tilbyde.

Bogen på 140 sider er rettet mod børn helt ned til fem år og har farverige sider, der helt sikkert kan fange børns opmærksomhed. Efter et par sider af det grundlæggende såsom; “Guitar Anatomy”, “Holding the Guitar” og introduktion til “Basic Musical Symbols”, en “Activity” -side vil blive præsenteret for dem, hvor de vil blive bedt om at tegne musikalske symboler, der er lært før, samt de grundlæggende principper for at tælle “Beats” ” I modsætning til de fleste traditionelle guitarmetodebøger, som jeg bruger til at se, begynder bogen ikke med en lektion i “Reading Notes”, men snarere med en lektion i “Strumming.” En interessant tilgang af forfatterne af bogen er introduktionen af ​​tre farverige figurer; en hund, en kat og en venlig alligator, der altid er der for at give den studerende råd med hver lektion.

Læsning af musikalsk notation begynder ikke før på side 37 i bogen, og på dette tidspunkt havde eleverne allerede lært fire akkorder i en enkelt position og havde øvet sig på at klappe dem i de givne sange. Side 37 er tilbage til den traditionelle tilgang at lære at læse noterne på hver streng begyndende med den første. Aktivitetssider vises fortsat mellem lektionerne, og farverige figurer er altid der for at hjælpe. Studerende vil opleve at kombinere enkeltnoter og trommeakkorder på side 43, og dette vil fortsætte med hver ny note, der læres.

En “firestrenget” version af tidligere lærte akkorder vises på side 79, og dette følger senere med introduktionen af ​​”Bass-akkord” akkompagnementsstil samt at spille med “Dynamik” for at træne eleverne til at tilføje “Føl” på deres spil.

Pro:

Bogens tilgang til introduktion af “skrabe” lektionen inden læsning af “noter” er bestemt en god måde at holde lektionen underholdende for børnene. Det er meget nemmere end at prøve at huske toner og finde dem på guitaren, før du kan spille en meningsfuld lyd. Akkompagnements-cd’er lyder fremragende og er faktisk “forbedrede” cd’er, som har ekstra funktionalitet, når de afspilles på en computer. De farverige tegneseriefigurer har gjort deres arbejde for at gøre lektionerne interessante, og de farverige sider får bogen til at se munter ud, og den vil helt sikkert fange de unge studerendes opmærksomhed.

Ulemperne:

Bogen, selvom titlen “Komplet” er på omslaget, er ikke ligefrem en komplet guitarmetodebog, for selv efter at de har afsluttet bogen, vil eleverne i bedste fald kun lære “firestrengsakkorder”. Selvom den kommer med god lyd og forbedrede cd’er, er råd fra en guitarlærer stadig nødvendig for at gøre lektionerne mere effektive for børn, især femårige.

Efter at have gennemgået bogen og lært dens fordele og ulemper, synes jeg stadig, det er et godt sted at starte for børn, der ønsker at lære guitar for sin enkelhed.